koleksi orkid Faiz

Apr 16, 2008

orkid ranting dah berbunga

rasa mcm dah lama x berceloteh dlm blog. skrg ni busy skit tp sebenarnya busy banyak. blk umah dah longlai.
orkid2ku alhamdulillah setakat ni semuanya sihat walafiat. minggu lepas aku risau gak dgn cuaca yg x menentu,panas sgt sebelah pagi tapi bila petang hujan lebat. banyak daun pokok2 hijau aku yg hangus kena matahari. 10sen nyer. sampai tombang orkid2 aku yg tinggi. orkid ranting yg mak kulai bagi dah berbunga dan bunga dia pun dah kembang. aku x minat sgt orkid ranting ni sbb dia kurus mcm ranting lagipun x ada daun. tp bila dah kembang bunga nyer, ehhh cantik gak. gambar orkid ni aku x amik lg. sbb pertama - busy, x sempat nak snap. sbb kedua aku x excited he....he... (x minat katakan)tp insya allah nanti aku amik gak gambar bunga tu.
orkid putih yg mak sabah bg dah layu bunga dia. aku suka tgk orkid ni sbb warna dia putih tp x thn lah pulak. rasanya x sampai 1 bulan dia berkembang. tp kira ok gak dia nak berbunga dan kembang. sbb ada orkid aku ni dah terkeluar tunas utk bunga. tup..tup blk minggu lps tgk dah hitam tunas tu, maknanya x jadi nak berbungalah. sedihnyer rasa.
gambar kat bawah ni sajer jer letak, kiranya gambar yg x pernah aku pos dlm blog ni lagi.
kuntum bunga yg baru nak kembang. warna apa x sure sbb ini 1st orkid ni nak berbunga. ari tu aku beli cutting 3 pkk rm10



No comments:

orkid purple yg ayah tanam