koleksi orkid Faiz

Apr 9, 2008

orkid baru mak kulai belanja

minggu lepas kita org blk umah cat ngan mak kulai sekali. sajer jer sbb selasa kita org cuti birthday sultan johor jadi isnin tu aku cuti sehari maka dptlah 4 hari kat umah cat. mak kulai pun ikut sekali sbb dah lama x tido umah cat kata mak kulai.
ari sabtu tu kita org gi ioi mart, 5 minit jer dari umah cat, nak beli sayur skit. konon x nak lama tp bila dah kat sana biasalah aku ngan mak jumpa gerai orkid, blhlah thn 'sekejap'nyer. he..he..he... muncung cik abg aku sbb dah nak maghrib masa tu.
belek punyer belek punyer belek... mak kulai beli 3 pkk utk dia ngan 2 pokok utk aku. YAHOO!!!. mula tu aku kata x yah sbb sian kat mak kena belanja aku tp mak kata x per sbb dpt duit kebun sikit tu yg mak nak belanja. he... tp yg kelakarnyer pilih punya pilih mak kulai sudah terbeli orkid yg sama da.... bila blk umah semalam baru mak kulai perasan. masa beli aku ckp gak ngan mak mcm dah ada tp kata mak x sama, sekali bila blk umah mak tgk memang sama.

ini orkid yg aku pilih, yg 2 warna ni pokok dia kecik ngan halus jer. yg ini dia jual RM10 tp dia bagi 8 kalau x silap. yg 3 warna tu (coklat, hijau ngan purple) pokok dah besar ngan sihat. yg itu R%M17 dia bagi RM14.



ini orkid2 mak kulai. yg purple muda kat atas ni yg sama ngan yg ada kat umah mak kulai.

No comments:

orkid purple yg ayah tanam