koleksi orkid Faiz

Apr 10, 2008

koleksi vanda / mokara

aku x taulah mana satu nama orkid2 ni. ari tu excited gak nak cari nama2 koleksi orkid aku ni tp bila tgk kat internet banyak sgt pastu semuanya lebih kurang jer, malas jadinya. x payahlah cari nama, yg penting pokok sihat dan bila berbunga cantik, dah... puas hati.
bawah ni aku foward gambar2 orkid tanah yg aku ada. aku kata orkid tanah sbb ari tu aku nampak they all tanam kat tanah jer. x yah tanam kat pasu. kat bulatan UTM, skudai ngan depan pagar istana serene they all ada tanam. mcm best jer sbb orkid ni lawa dan tahan lasak. aku ada koleksi dlm 6 /7 warna. pink, light pink, merah, ungu,light ungu, kuning dan coklat2 sikit. kalau x silaplah. ari tu ckp kat hubby nak tanam kat luar pagar umah cat, hubby x berape setuju. kata hubby beriya tanam ari ni, dtg minggu dpn dah tggl kayu jer. :( jadi kalau dah ada pkk lebih baru aku akan memulakan projek luar pagar umah.






No comments:

orkid purple yg ayah tanam