koleksi orkid Faiz

Feb 29, 2008

umah cat

insya allah ari ni blk umah cat. x sabar nak tgk bunga2 orkidku. ari tu beriya aku siram pokok2 ku sbb cuaca panas, kang they all x ckp air. sekali tgk, minggu ni asyik hujan jer. x surelah mcm mana conditions they all. minta2 sihat walafiat. ikutkan perancangan minggu ni nak sembur racun sbb ada 2/3 pokok yg kena penyakit, daun2 dia ada warna hitam2 dan rosak.
ari tu mak kulai bgtu yg jiran mak iaitu mak Tik pesan minta aku belikan bunga okid utk dia. nanti dia bayar sbb dia geram ngk bunga mak. dia kata aku pandai pilih pokok. kelakar pun ada rasanya sbb aku pilih ikut mata ku memandang. padahal ari tu pun dia ada pegi pasar tani tempat aku beli tp dia kata x ada yg menarik mcm aku pilih. kah3. insya allah, aku kata kat mak. aku x janji sbb aku pun dah jarang pegi pasar tani. kalau blk umah cat aku x sempat pegi pasar tani.
lagi satu sbb faktor kewangan. yelah aku tgh berjimat cermat sbb insya allah bln dpn nak blk sabah jadi bajet mesti dah lari dari sll. selain itu dengan keadaaan kereta yg x memuaskan sekarang maka aku ngan hubby kena berjimat sedikit sbb kete x leh nak dibetulkan kena tukar enjin sekali RM7k lbh kurang. maka... urusan pembelian bunga, pasu dan yg seangkatan ngan nyer kena rehat sekejap. :-))

No comments:

orkid purple yg ayah tanam