koleksi orkid Faiz

Feb 20, 2008

blog khas utk orkid

bermulalah lagi satu blog dari ku utk spesies bernama bunga orkid atau pun anggerik. itu kira nama yg sll digunakan. nama saintific aku x pasti. kalu cari ada but i'm not in mood nak mencari. aku ingta ari ni nak letak gambar bunga jer tp nampaknya benda alah ni tgh x betul. x leh nak upload gambar. nantilah aku cuba lain masa.

hari ini aku nak menceritakan mcm mana aku blh terjebak ngan demam orkid. tarikh sebenar aku x ingat tp yg pasti dah 4/5 bln dulu. aku mula terpikat bila tgk orkid yg dijual kat pasar tani indahpura.

1st orkid yg aku beli berwarna merah, kecik dan kerinting. masa aku beli org tu bg harga RM27. kalau diikutkan dia jual RM35 tp sbb dah nak tutup ngan x nak bawa blk dia jual aku murah2 jer. aku pun beli tp aku bg mak mente sbb masa tu kat umah cat x selesai lagi.

lama selepas tu baru aku mula membeli umtuk koleksi sdr. first orkid yg aku beli berwarna putih purple kecik. aku beli 2 pasu bdk tu bagi RM17, satu utk aku n satu utk mak.

kemudian aku beli masa ngan mak sabah dtg ari tu. warna purple. pokok dia gemukkkkkk sagt. suka giler

seterusnya aku beli 2 pasu masa ngan mak kulai slps antar hubby kat airport. yg hijau tu harga RM 18 lps diskaun n yg purple tu RM15 lps diskaun.

kmdn yg terbaru aku beli masa ngan hubby ari tu sepasujer. harga RM18lps diskaun dpt RM15.

yg lain2 tu aku beli cutting jer lepas tu tanam sdr, tp ada gak ayah yg tolong tnmkan he...3x

No comments:

orkid purple yg ayah tanam