koleksi orkid Faiz

Feb 24, 2008

lagi gambar orkid

semalam aku gode2 cam hubby, dan inilah hasilnya. rasanya inilah gambar yg cantik dan terbaik pernah aku ambil. :))
orkid2 ni dari jenis dendrobium rasanya. ini berdasarkan rupa dan bentuk bunganya


ini gambar close up pula



yang ini pula antara tunas baru untk orkid wrn merah ari tu. orkidlah yg mak sabah nak
aku suka cara orkid ni tersusun. tu yg aku posing kat sini.

alhamdulillah blk umah cat ari tu tgk pokok2 orkid ngan pkk hijau aku semunya sihat. wlaupun ada jangkitan kutu tp alhamdulillah nampak ok. insya allah minggu dpn balik umah cat akan ku sembur racun pula. minggu lepas ngan minggu lalu aku letak n sembur baja. so minggu dpn aku nak sembur racun. aku x berani nak letak sekali 2 benda, tkt pkk x thn. tu yg aku selang selikan. jirus pun cuma 2 hari seminggu.
semalam mak kulai dtg mak kulai kata pkk i sihat. suka aku dgr.

No comments:

orkid purple yg ayah tanam