koleksi orkid Faiz

Feb 20, 2009

aku suka

antara bunga yg terawal aku beli. dan ini baru pertama kali ianya berbunga semasa berada dlm jagaan aku. tp rajin beranak. aku x tau dah bape pasu y aku alihkan dan bape byk juga yg tggl sbb mati kena serang penyakit.


nama dia aku x ingat sgt tp entri epas aku ada pos nama dia. skrg pkk ini merupakan pkk yg plg rajin dalm koleksi aku. abih jer gugur bung2 yg dah kembang sure dah ada 1 putik yg dah standby utk berkembang. setakat ni memang sentiasa ada bungalah. best!!!!!


bunga yg dah lama aku idamkan dan memang dah beli lama pun. wlupun pkk dia x berapa cun tp kira oklah sbb rajin gak nak berbunga.


pokok ni ari tu pun dah berbunga tp cuma ada 2 kuntum jer dan kembang dia pun x cantik. tp kali ni alhamdulillah bunganyer jadi, kembang pun besar dan thn lama. rasanya dah hampir sebulan lbh dah ianya berkembang. suker tgk sbb ada stripes putih.

No comments:

orkid purple yg ayah tanam