koleksi orkid Faiz

Mar 30, 2008

Orkid Sabah dah berbunga

ari tu mak ada bawakan orkid yg dah berbunga cuma belum kembang. walaupun telah terkurung dlm beg baju hampir sehari, alhamdulillah balik umah cat ari tu tgk bunganya dah berkembang berwarna putih ngan lidah berwarna purple. ada sekuntum jer. hubby kata lawa. :)) aku kalau hubby puji aku suka giler sbb itu tandanya dia suka apa yg aku buat. lagi satu ari tu hubby tegur susunan orkid aku x kemas. maka setelah hero2ku tido siang aku pun mengerjakan pkk2ku. taraa..... bila hubby tgk dia kata ok. :))

nampaknya ari ni pun blm blh upload gambar. aku x tau knp. aku ingat nak masukkan gambar2 bunga tp x leh lagi. x sabar rasanya nak masukkan gambar2 bunga i. yelah setakat tulisan je x menariklah blog i.
semalam aku sembur pokok2 ku ngan racun semut ngan baja hijau yg aku dpt free dari akak indon. nama baja tu aku x ingat. tp arahan kat situ kata blh campur baja ngan racun sekali, jadi aku pun campurkan sbb tgk banyak semut.

ada satu pkk orkid vanda warna purple tu banyak tul semut kat bunga dia. geram je aku tgk mgkn sbb bunga dia ada bau agaknya sbb tu semut suka. nak sembur ridsect kang rosak pula pkk i.

No comments:

orkid purple yg ayah tanam